Thursday 18 August 2011

ABAH'S STORY

assalamualaikum..

tuk entry kali ini sy nk share satu cerita yg bg sy sgt berguna dan akan lebih mengukuhkan lagi keyakinan kepada Maha Pencinta.sememangnya sebagai hambaNya kita tdk boleh sekali2 meragui akan kebesaran Allah.

abah bercerita kepada kami sekeluarga dlm kereta sewaktu dlm perjalanan ke bandar kb tuk membeli kelengkapan raya. abah berkongsi cerita tentang seorang sahabat yg menghidap stroke. sahabat ini mendengar bahawa dgn memberi sedekah yg ikhlas juga mampu meneyembuhkan penyakit yg dihidapi.disebabkan keyakinan sahabat kepada kuasa Allah die mula melakukan sedekah dgn menyembelih seekor lembu utk dijamu kpd org memerlukan.

setiap kali dia melakukan sembelihan,penyakitnya blom sembuh namun dia tetap tdk putus asa dan terus melakukan sedekah sehingga membawa kpd penyembelihan lembu yg ke 70 ekor. Alhamdulillah Allah Maha Berkuasa slps lembu ke 70 sahabat td sembuh dari penyakit stroke nya dan dia kembali sihat seperti sedia kala.

sebenarnya sifat sahabat yg sgt2 yakin kpd Allah telah memberikan dia ganjaran yg terbaik drpd Allah. igt lah bahawa setiap apa yg Allah firmankan tidak perlu diragui sama sekali.yakinlah akan keagungan dan kebesaran Allah.insya'Allah kita akan beroleh ganjaran daripadaNya.

setakat ini shj tuk entry drpd catatan si girl kali ini..

spread love,
mynameisthirah..hugs=)